Reisdag 1 Welden - Kolding

31 juli 2017 - Kolding, Denemarken

4 uur 's morgens: de hamster is op z'n best maar bij ons 'piekt' het een beetje. Maar het vroege opstaan is voor een goed doel: de meeste files voor zijn op onze eerste reisdag richting Noorwegen.

Dat lukt wonderwel redelijk goed. Gesteund door een paar leuke en grappige luisterhuisverhalen gaat de tijd snel en de weg vlot. Niet veel te zien onderweg eigenlijk, tenzij gras, graan en bomen. De hele dag was de zon ook van de partij, tot we Denemarken binnenreden: dan slaat het weer al snel om en krijgen we een fikse bui op ons dak. Op de radio spreken ze een vreemd taaltje dat we het beste kunnen omschrijven als een kruising tussen Zwitsers en Japans, moeilijk te begrijpen en het zelf praten is al helemaal onmogelijk. Gelukkig kennen ze hier goed Engels; handig als je iets wil bestellen in een restaurantje.

Kolding zelf is heel charmant: typisch scandinavische bouwstijl (niet te hoog, veel kleuren, witte ramen) en mooie historische gebouwen.

1. Ann:
    31 juli 2017
    Leuk initiatief! Zo kunnen we de avonturen live volgen.
    Het weer is precies " Velkommen til danskerne", de Deense versie van " Bienvenue chez les Ch'tis".
    Veel plezier nog " au Nord".
  2. Meme:
    1 augustus 2017
    Leuke verassing deze morgen, we springen terug met een smile uit bed om de blog te lezen en van op afstand mee te reizen Ik kijk er naar uit, geniet van uw reis!!